
"De tijd is nu gekomen om het bedrijf rondom het merk VANLIER uit te bouwen. Waarom nu pas? Omdat we dankzij digitale ontwikkelingen en datakennis veel meer invloed hebben op de markt dan voorheen."
- Geert van Spaendonck, founder
Welkom bij VANLIER
Een bedrijf gaat geen 208 jaar mee als het niet steeds met de tijd meegaat. Of dat nu design, product, kwaliteit, logistiek, marketing, digitalisering, duurzaamheid of ecologie betreft: VanLier heeft altijd de moed én het lef getoond om voorloper te zijn in de nieuwste ontwikkelingen. Dit heeft VANLIER tot een hoog kwalitatief Nederlands schoenenmerk gemaakt.
Door als een van de eerste schoenenbedrijven op online verkoop in te zetten, heeft het bedrijf VanLier inmiddels een grote kennis van informatietechnologie, datawetenschap en digitale en sociale media marketing. Een data-gedreven bedrijf. Daar werkt VanLier elke dag aan. En met succes. VANLIER behoort tot de top (online) herenschoenen merken.
Je bent welkom om mede-eigenaar van dit mooie bedrijf te worden.
Voordelen
Waarom investeerder worden?
Op 15 juni 2023 worden de aandelen B aangeboden voor een prijs van Euro 0,80. Als medeaandeelhouder van VANLIER profiteert u mee in de verwachte waardevermeerdering wanneer omzet en EBITDA volgens de prognoses stijgen. Deze groeiambities kunnen leiden tot nog sterkere balansratio’s waardoor er ruimte kan ontstaan voor (groeiende) dividenduitkeringen aan VANLIER aandeelhouders.
Als jij een VANLIER aandeelhouder bent geworden, nodigt VanLier jou uit om onderdeel te worden van onze VANLIER FRIENDS community, waarvoor een VANLIER FRIENDS event wordt georganiseerd. Ook ontvang je bij de aankoop van aandelen bepaalde voordelen. Bij meer aandelen natuurlijk meer voordelen!
Bent u overtuigd van de mogelijkheden om te investeren in VANLIER? Klik dan op de onderstaande link om naar het nxchange-platform te gaan en te beginnen met investeren. Of download ons pitchdeck voor meer informatie.
Geert van Spaendonck
FounderIk ben Geert van Spaendonck, 62 jaar oud en enig eigenaar van het bedrijf VanLier. In 1991 ontmoette ik Peter en Jef van Lier, die mij de mogelijkheid boden hun schoenfabriek G. van Lier te kopen. Meteen zag ik de potentie om dit mooie merk, met toen al 175 jaar geschiedenis, uit te bouwen tot een van de leidende herenschoenenmerken.
Inmiddels heeft mijn dochter Christina zich gemeld om de leiding in handen te nemen. Christina is econometrist, zeer intelligent en zeer capabel. Zij is opgeleid door Paul Petit, de ervaren voorzitter van het bestuur van VanLier en oud CEO.

VANLIER in het kort
VANLIER door de jaren heen
Van het ontstaan van VanLier als schoenfabriek in 1815 tot het internationale merk VANLIER anno 2023, innovatie zit in de genen van dit bedrijf. Meer dan 200 jaar geschiedenis is het bewijs. Je ziet de merkwaarden kwaliteit, continuïteit en ontwikkeling terug in elk onderdeel van het VanLier verhaal.
Hoe staat VANLIER in de markt?
VANLIER is een begrip geworden, voornamelijk voor bewezen kwaliteit. Dat blijkt uit een merkbekendheidsonderzoek. Door eigen winkels en outlets, eigen webstores en partnerships met platforms bereikt VANLIER de consument zelf. VANLIER is daarom minder afhankelijk van tussenkanalen. Digitalisering van het bedrijf zal voor groei in online direct-to-consumer omzet zorgen.
Hoe ziet de toekomst eruit?
Een data-gedreven bedrijf. Daar werkt VanLier elke dag aan. Ook zet VanLier in op internationalisering, innovatie in de herencollectie, een uitgebreide collectie aan damesschoenen en een nieuwe parfum. DQshoes wordt gelanceerd, het nieuwe schoenenplatform dat consumenten direct met merken en producenten verbindt. .
VANLIER producten
Altijd dezelfde pasvorm, de icons van VANLIER en productinnovatie. Op basis van data-analyses worden de producten verbeterd. Duurzame producten en innovaties, VanLier wil haar bijdrage leveren aan een betere wereld.
Meer informatie? Download onze plannen
Voer je naam en e-mailadres in om een dieper inzicht te krijgen in onze groeistrategie.
Ontvang ons pitchdeck en ontdek de mogelijkheden om samen met ons te groeien.